Regulamin sklepu internetowego

§ 1

Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy „Sobora” dostępny pod adresem internetowym sobora.com.pl,
    prowadzony jest przez Bogumił Sobora prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą
    PPHU „Sobora” Bogumił Sobora, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
    Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki,
    NIP 588-000-40-26, REGON 002859962.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do
    Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu
    internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na
    odległość za pośrednictwem Sklepu.
    § 2
    Definicje
  3. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu,
    której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    zawodową.
  4. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą PPHU
    „Sobora” Bogumił Sobora, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
    Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki,
    NIP 588-000-40-26, REGON 002859962.
  5. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  6. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna
    niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną,
    wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  7. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem
    internetowym sobora.com.pl
  8. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach
    zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez
    jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub
    większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy
    włącznie.
  9. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
    Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu
    lub Produktów ze Sprzedawcą.
  11. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez
    Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  12. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie
    Konta.
  13. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający
    złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz
    określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  14. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez
    Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych
    Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  15. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy
    Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  16. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między
    Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę
    Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie
    usług i umowę o dzieło.

§ 3
Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: ul. Parkowa 3, 84-240 Reda
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@sobora.com.pl
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: 605 109 040
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 56 1240 1239 1111 0000 1642 6614
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów
    telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 7:00-14:30

§ 4

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania
zamówień na Produkty, niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową.
b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c. włączona obsługa plików cookies,,
d. zainstalowany program FlashPlayer.
§ 5
Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
    odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu
    spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub
    niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie
    zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe
    jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez
    podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację
    Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto
    (uwzględniają podatek VAT).
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt
    oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe,
    pakowanie), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania
    Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

§ 6

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest
    podanie następujących danych Imię, nazwisko, adres.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych
    w Formularzu rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego
    tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do
    Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie
    na adresy podane w § 3.

§ 7

Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do
    koszyka” (lub równoznaczny);
  3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz
    zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który
    ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia
    Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
  5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”,
  6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności,
    opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§ 8

Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego
    Produktu:
    a. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
    b. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Parkowa 3, 84-240 Reda
  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    a. Płatność przy odbiorze

b. Płatność kartą płatniczą.
c. Płatność za pobraniem
d. Płatności elektroniczne online. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online
jest
PayPro S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP 779-236-98-87, właściciel marki
„Przelewy24.”

  1. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod
    płatności znajdują się za stronach Sklepu.
    § 9

Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po
    uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w
    Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz
    jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania
    Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez
    Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania
    Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej
    oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji
    oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta
    powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a
    Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
    a. płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do
    dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy
    Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
    b. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania
    płatności przy odbiorze przesyłki.
    c. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać
    płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 3 dni od dnia otrzymania informacji o
    gotowości przesyłki do odbioru.
  4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie
    wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem
    ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania
    Zamówienia.
  5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem
    dostawy jest najdłuższy podany termin.
  6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
    a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności
    elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego
    Sprzedawcy.
    b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia
    zawarcia Umowy Sprzedaży,
  7. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie
    gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu.
    O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez

Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie
składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.

  1. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru,
    terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
  2. Zamówienia są realizowane najszybciej jak to możliwe, jednak nie później niż ciągu 5
    dni roboczych.
  3. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.

§ 10

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania
    jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu
    Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane
    osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy
    ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o
    odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy
    wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną,
    Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta
    adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. Skutki odstąpienia od Umowy:
    a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za
    niezawartą.
    b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi
    niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
    Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w
    tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
    wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
    sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
    c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności,
    jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument
    wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z
    żadnymi kosztami.
    d. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
    Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w
    zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    e. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym
    Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował
    Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument
    odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.

f. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu
Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym
trybie odesłany pocztą.
g. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z
korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktu.

  1. W przypadku, gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w
    zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu,
    będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
    Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
    a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
    według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
    zindywidualizowanych potrzeb,
    b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
    opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
    ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
    po dostarczeniu,
    c. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
    mająca krótki termin przydatności do użycia,
    d. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
    Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po
    spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,

§ 11

Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo
    do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym
    Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza
    reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
  4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym
    datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w
    związku z wadą towaru.
  5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli
    Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest
    Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie
    14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione
  6. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres
    podany w § 3 niniejszego Regulaminu.

§ 12

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
    pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
    zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
    internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
    społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
    Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
    internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
    http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
    pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
    konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
    Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
    rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
    Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
    (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania
    mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a
    Sprzedawcą.
    c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
    nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
    rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
    należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
    Konsumentów Polskich).

§ 13

Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu
    internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu
    internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to
    zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
    a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy
    przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane
    osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu
    przesyłki na zlecenie Administratora.

b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe
Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie
internetowym.

  1. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w
    Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje
    brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
    § 14

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
    przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w
    zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym
    wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
    powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
    cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach
    konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
    dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej
    platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.